Friday, June 28, 2013

NAYLA bila.........Belah mulut atau Tahnik


Ini hari tahnik saya atau orang kampung Ummi saya cakap belah mulut. Dalam Islam, tahnik ataupun belah mulut merupakan satu amalan sunnah Nabi saw yang sunat dikerjakan ketika seseorang anak itu lahir. Boleh baca selanjutnya pasal belah mulut disini :  http://addeen.my/portal/index.php/keluarga/anak-anak/item/66-belah-mulut-bayi-anda

Saya ditahnikkan oleh Tok Ki dan Tok Ji saya dengan buah kurma dan air zam zam. Jom layan gambar-gambar saya ditahnikkan bertempat di DEMC :) 

Mula-mula dengan buah kurma

 Lepas tu air zam zam pulak :)

Tengok kakak saya sibuk ajer nak tengok :p

 
Tengok Ayah Long saya, eksaited kemain :p


Mata pun tak berapa nak buka lagi masa ni .

Kakak saya, idola saya  :) 

Lagi saya dan kakak :)



Ini Tok Ki saya

 Mak Long dan Ayah Long saya


 Detail pasal saya :)


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla