Wednesday, June 9, 2010

N.U.H.A bila.......Pulau Pangkor Day 2

Percutian ke Pulau Pangkor disambung semula setelah bercuti beberapa hari sebab balik saya balik kampung kat  Terengganu jumpa Tok Ki2, Tok Ji dan Opah serta sanak saudara yang lain sebab dah lama tak balik kampung.Semua rindu kat saya tau.hehehe.

Hari kedua,saya di Pulau Pangkor.Bangun-bangun ajer tido, saya mintak Ummi mandikan saya.Lepas tu Ummi pakai baju dengan seluar pendek.Sebab lepas makan nanti kami nak pergi main pasir kata Ummi.


Venue : Restoren Tok Sidang
Menu : Nasi Lemak + Mihun Goreng + Teh Tarik

Lepas ajer breakfast, apa lagi, kita mandi dulu! Kalo muka tak nak kasi hangus, harus lah pakai sunblock!Saya tak pakai pun , maka abes hangus muka saya..huhuhu.kesian kan??


 pic credit to : here


Masa kitorang syok mandi,Ayah Long dan Ayah Ngah saya pergi pasar untuk carik bahan untuk buat BBQ malam hari. Motosikal pun boleh disewa kat sini.RM 15/ sehari.Lepas tu baru diorang berdua datang meramaikan majlis.Tengah hari pulak, Ayah Ngah masak untuk kami iaitu Ikan Singgang :)

  vrooooooooooomm!!!

 Tengah hari tu jugak,saya , Abah dan Ummi pergi meronda di Pulau Pangkor untuk cari lauk tambahan!


Menu : Nasi Putih + Ikan Singgang + Sambal Sotong + Ulam -ulaman
Venue : Family Challet 7

Malam hari, Ayah Ngah dan Abah saya ditugaskan untuk membakar udang, ikan dan sotong. Untuk BBQ, pihak resort kenakan bayaran RM 15(tak silap lah, lupa plak) untuk arang dan tempat bakar tu. Malam tu, saya makan nasi goreng yang Ummi masak guna rice cooker.3 kali tambah tau! hehehe.sedap ok Ummi buat nasi goreng!



Menu : BBQ udang, sotong dan ikan pari + Nasi Goreng
Venue : Family Challet 7



AkulahBathroomBlogger | My Ummi | My Abah | Watermark For Free
 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla