Friday, March 6, 2009

N.U.H.A bila..........Shah Alam-Penang-Kedah 4h2m


Day 1
Hari ni Ummi saya amik saya awal sangat kat umah Mak Ita pengasuh saya..selalu kul 5..hari ni, kul 1 lebih dah sampai..Ummi cakap saya nak pegi umah Abang Danish..yeay!!selalu siang2 kitorang dah bertolak...ni malam baru nak bertolak..saya sangat ngantuk...penat laa...Tiba-tiba saya terkejut bila rasa kereta abah berenti..eh, kat mana ni?rupanya kat Hentian Sg Perak(Ummi bagitau laa)Ayah Long ngan Mak Long tetiba ada bersama kitorang..tadi masa saya naik kereta tadak plak..magis kan?rupanya masa saya tido, abah amik diorang kat Hentian Rawang..
Pukul 1 saya sampai umah abang Danish tapi abang Danish dah tido..saya pun nak tido laa..


Di Hentian Sg Perak dengan Mak Long chomel saya



Day 2

Hari ni Ayah Ngah bagi saya mainan!! yeay!! Saya dapat 5 ekor fish tau...best geget2 fish..pastu,Abang Danish main2 dengan saya..Tok Ji dan Tokki pun ada..Ayah Ngah tak bleh dekat pun dengan saya sebab Abang Danish jelez..dier cakap tu Papa dier..saya tau laa tu papa dier..saya pun ada Abah...Petang tu, abah balik dari mana2 ntah,dier tinggal saya kat umah :(
tapi saya gumbira sebab abah hadiahkan saya sweater baru!!! yeay!!pastu kitorang pegi umah saper ntah..semua cakap bahasa macam Mak Pengasuh saya..dier orang Kedah..
saya sonok duk sini..mengingatkan saya pada Tok Ki dan Pah saya kat kampung..

Abang Danish...moga cepat sembuh dan cepat2 kuar wad ok!!


Inilah sweater yang Abah belikan tu

Day 3
Hari ni saya tengok semua orang makan apa ntah...semua orang duk makan..tinggal saya jer tak makan..abang Danish pun makan..mana adil macam ni..rupanya diorang makan segala macam jenis siput..nanti bila saya besar sket, Ummi cakap bleh laa makan..petang tu bertolak balik Umah Abang Danish balik...masa malam tu, diorang bawa saya keluar jalan2..tak tak..pegi makan...makan aper ntah...saya duduk atas kusi tau!sonok tengok orang makan..seb baik saya dah kenyang makan nestum sebelum keluar tadi..so saya duk laa elok2 tengok Ummi dan Abah makan..Abah makan sampai 2 pinggan...char kuey teow rupanya...Ummi cakap,masa saya dalam perut saya dah makan sebelum beberapa jam saya dilahirkan..aper yer rasanya?nanti saya besar sket,saya pun nak makan jugak..lepas tu Ayah Ngah bawak pusing2..kepala saya pun pusing dan terus tido...

Day 4
Hari ni, Ummi bawak saya naik beskal abang Danish..sonok sangat naik beskal ni kawan2..tapi tak lama saya duduk atas beskal tu sebab kaki saya tersepit kat celah pedal tu..sila marahkan Ummi saya sebab dier cuai..nasib baik kaki saya tak aper2..Abah tido lagi masa tuh..hihihi..ampunkan saya Ummi, terbocor rahsia ni..
nanti besar sket, Ummi cakap Ummi akan belikan beskal satu untuk saya...Pastu kami bertolak balik ke umah saya..saya tido sepanjang jalan2..bangun2 saya dah berada dirumah..magik kan?hehehe
Kawan2, Ummi saya tak jadi pegi induksi tinggalkan saya.Ummi cakap saya bleh nenen saya pertengahan bulan depan lagi! Yeay!!!

Dan saya paling seronok bila bergambar!! macam bintang filem gitewhh...


Kat halaman rumah Abah Mak Long chomel saya



bergaya dengan baju yang Tok Puteh saya bagi



Ummi bagi saya try makan kek...



bulat tak mata saya??yer laa yer laa..sepet



orang lain sibuk pegi beli siput tapi saya ngan Ummi posing dalam keta



nampak tak fish kat tangan saya tu?tak nampak sudaahhh...



banyak kan ultraman Abang Danish??






Mana abah saya???abah saya yang amik gambar...hihihi



Keluarga besar saya....besar ke?baru ada abah dalam gambar ni..tq Ayah Long

4 comments:

  1. NUha nuha..bestnya nuha pi jalan2 balik kedah nun..nuha x rengek2 ke dlm keta 8 jam tuh? bestya nuha..ayra takder jalan2 mana pun.....

    ReplyDelete
  2. wah nuha awak pakai baju polka dot-polka dot la..i loike!!
    luv,
    ~mika~

    ReplyDelete
  3. Bulat la mata nuha.. manade sepet.. wah pergi jalan-jalan bukan main seronok..:)

    ReplyDelete
  4. ayra,
    x sampai pun 8 jam..abah bawa keta laju sangat..4 jam dah sampai penang..x sonok laa jalan2..penat..saya tido jer..

    Mika,
    awak loike erk..tq very2 much..

    auntie azzamoro,
    yer laa..saya terima kenyataan ini..

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla