Friday, February 6, 2009

N.U.H.A bila..........plastik !!

Hari ni saya membebel sepanjang jalan time ummi saya antar ke Umah Mak Ita..Hari ni saya tak terpedaya dengan Mak Ita..semalam dier cakap nak bawak pegi jalan..tapi tak bawak..hari ni saya pegang ummi saya kuat2...x nak lepas..tapi bila saya dengar Mak Ita cakap nak pegi jalan, saya terpedaya sekali lagi...hiks..saya melihat ummi pergi meninggalkan saya ..saya hanya mampu melihat dengan pandangan yang syahdu (dengan harapan ummi patah balik amik saya...tapi tu cuma harapan tinggal harapan jer laa...)petang karang, lepas kerja laa ummi amik saya nampaknya..

Pagi2 tadi, saya ralit duk main ngan plastik..sonok tau main plastik..yang paling saya suka adalah plastik yang biasa orang buh kalo beli goreng pisang tu..sebab bunyi dier bising sangat kan..sonok tau..Tok Ji saya cakap, kegemaran ini diwarisi daripada ummi saya..ish,aper laa ummi ni..ader ker kegemaran main plastik..tak pasal2 saya pun suka main plastik...sila jangan sesekali amik plastik dari tangan saya sewaktu saya sedang seronok bermain ok..nanti saya nanges...hiksss...



Nape?Tak percaya??Percayalah...Selamat berhujung minggu...minggu ni ada lagi satu cucuk...doakan saya tak demam yer kawan2!

4 comments:

  1. hati-hati yer nuha main ngan plastik..

    Yang Benar,

    Cik Niza

    ReplyDelete
  2. haha betul nuha.saya pun suka plastik.pelik nape dia bunyi kruuuk kghuuukk.saya sll kn marah sama mama sbb nak kunyah2 plastik.xrock ah mama ni

    ReplyDelete
  3. orang jepun buat research kata bunyi beg plastik hampir sama dengan bunyi yg kita dgr masa dlm perut..sbb tu menenangkan baby bila dgr..kata diorg..sesuai utk distract baby kalau dia meragam juga.wallahulam..xde baby lagi.hihi

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla