Friday, December 12, 2008

N.U.H.A bila..........balik kampung!La!La!La!

Hari tu, dalam pukul 3 petang, kami gerak ke Trg..agak lewat coz my hubby keja sabtu tu (6 Dec 2008)..Alhamdulillah, Nuha nak duk dalam carseat tuh..my hubby pasangkan kat belakang..so hari tu aku dan Nuha jadi mem besar ler..ada drebar..nuha siap senyum2 lagik..then tertido..baru belikan dier toys..dan dier suka sangat bunyi music..kaki mesti tendang2 kalo aku mainkan music dari toys tu..hehe (pasni aku bley laa jawab tag yang aku hutang tu :P )Then, dah lama sangat, aku angkat dier duk atas riba aku..memang lenguh laa kalo lama2 pangku dier..masa tu dah sampai chendor,kuantan dier dah mula meragam, coz gelap dah dalam keta tuh..pastu, aku x letak dah dier dalam carseat...sampai laa umah my MIL dalam pukul 10 malam..agak lewat sampai coz jalam jam dari tol gombak sampai bentong..keta gerak mcm siput..aku nampak ada eksiden..sampai paka pun gila jam, seb baik my hubby orang paka, so pandai laa short cut masuk jalan kampung..hehe..Sampai2, Nuha tanak ngan orang lain..memula kemain senyum, tiba2 dier x nampak aku ngan my hubby (sibuk punggah barang, penuh satu bonet :P) terus dier nanges..ish, Nuha ni..Alhamdulillah, sepanjang kat kampung, dier tido dengan baik..x perlu buai2..ada sekali tu, dier merengek, aku golek dengan kain, terus tertido..rindu buai agaknya..wakakaka..


Semalam, kami balik ke S.A..Aku pangku dier kejap jer, dari Tol Gombak ke S.A. lama plak dier duduk dalam tu tanpa banyak ragam..my hubby gantung chicken little kat tepi carseat dier..dier duk tengok mender tu berbuai2..asyik duk pandang jer dan cakap2 dalam bahasa dier..hehee..pagi ni pun, carseat masih kat belakang masa aku antar dier umah pengasuh dan dier tak meragam..so , x payah taruk depan laa pasni tapi risau jugak takut dier nanges...:D


3 comments:

  1. Dari skrg kene ajar dia duduk dlm carseat, letak kat belakang lagi bagus so bila dia dah besar sikit tak susah takut dia nangis sebab dia dah biasa. Kalau boleh jangan ajar pangku dlm kete, biar aje dia duduk dlm carseat tu. My anak alhamdullilah dah duduk dlm carseat dari lahir sampai now dah setahun lebih, bila dia merangam i akan stop kat tepi jalan or buat tak tahu aje kalau tahu dia mengada-ngada. Suka tengok byk new mummy skrg ada kesedaran tentang carseat, sedih tengok yang masih pangku baby duk seat depan, bahaya tu.

    ReplyDelete
  2. aaaaa...gebunya pipi nuha! putih melepak plak tu, nak gomol2 sket ;p beshnyer ade bb girl plak hihi

    ReplyDelete
  3. wahhh gebunya pipi. tembamnya.. ni kalau iman jumpa nuha ni, mesti nuha kena gomol2. opsss...bahayee tuu

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi bagi kiss kat saya (: lagi banyak kiss lagi saya suka :*

xoxoxo,

Nuha & Nayla